joi, 23 aprilie 2015

Părintele Serafim Cergăuanul




Marți a fost pentru noi o sărbătoare a bucuriei, căci am primit vizita părintelui Serafim, stareț al Mănăstirii Cergău. Personaj desprins parcă dintr-un basm, parintele ne-a încalzit sufletele cu frumusețea sa radiantă de a fi făptură unică și irepetabilă în istoria Universului…



Serafim Cergăuanul


Învăluiți în tainica lumină-a Învierii,
Dar tot murdari pe dinăuntru, negri,
Am jinduit după o vorbă caldă
Care să facă măcar o lacrimă să cadă.
Am însetat dup-un cuvânt gândit,
Ca pâinea când se lasă la dospit,
Și-am vrut să ne hrănim cu dor
Din liniștea și dragostea unui păstor.
Am căutat un leac miraculos
În lupta grea cu trupul păcătos,
Și-am vrut să fim ca niște pomi,
Pe care-i cureți nu de crengi, ci patimi.

Umblând și căutând, și întrebând,
Ne-a vizitat un om cu chipul blând.
Și ne-a vorbit, și frământat cuvinte
Atent alese, cu dragoste-aurite.
Ne-a curățat de viermi și uscăciuni
Și ne-a trimis în ceruri rugăciuni,
Căci vrea la toamnă să culeagă
Merinde pentru o viață-ntreagă.
Cuprinși de o emoție tare înaltă,
S-a încălzit în noi și seva toată,
Căci cel ce s-a-ngrijit curați să fim
E din Cergău, însuși părintele Serafim!

Și-acum ne-am hotărât să înflorim,
Ca el să știe cât de mult noi îl iubim.





Silvana Ardelean


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.